"See võib tunduda kummaline," räägib H. Palamets Junior III auditooriumis aastal 2111, "aga aastal 2011 sõitsid kõik autodega, mis hävitasid töötamisel haruldasi naftaprodukte. Nende autode mootorid olid nii kuumad, et jahutusvesi peaaegu kees ning heitgaasid olid nii mürgised, et tapsid inimese ühe tunniga, kui see jäi töötava autoga samasse garaaži..."

31 detsember 2012

2012 - Genesis

Hakkab läbi saama loomise aasta. Senised kogemused elektriautoga elamisest on oodatult igati positiivsed. Esimesed neli+ kuud tõsisemat auto kasutamist möödusid vägagi huvitavalt. Kuigi tegemist on sisuliselt lihtlabase linnalähise/linnasisese transpordiga, ehk enda füüsilise kere siirdamisega punktist A punkti B (kodunt tööle jmt), on e-autoga sõitmine tegevus, mis teeb alati meele rõõmsaks. Emotsionaalne pool meenutab suisa mootorrattaga liikumist.
Kuigi projektil on olnud mõned kahtlejad, on lõpptulemus - isetehtud elektriauto - olnud vaeva väärt. Auto on olnud igati tubli ja teinud väga hästi seda, mida temalt on oodatud. Märkimisväärseid tehnilisi rikkeid ei esinenud veermiku osas ega minu tehtud elektriosas. Omajagu oli väikest järelviimistlemist ja tehniliste lahenduste lihvimist, see ei lõpe hobisõiduki juures iial. Ainus mis pisut olulisema veana meenub, on tagumiste pooltelgede kattekummide enneaegne pragunemine (kestsid vaevalt paar kuud). Aga varuosade madalat kvaliteeti ei saa otseselt auto rikkeks lugeda. Muu on toiminud veteran-auto kohta ideaalilähedaselt.
Läbisõit esimesel aastal: 3509 km.
Teelejäämisi: 0
Siia lõppu üks kergem aastalõpu lugemine ja teema jätkub 2013 aastal!
p.s. Auto tegemise ajal ei ole garaažis tarvitatud ühtegi pudelit õlut (ega muud kärakat), jutus on tegemist kerge ajakirjandusliku liialdusega :)

09 detsember 2012

Asi niikaugel

Nüüd on asi niikaugel, et võiks avaldada ka mõned "ametlikud" pildid VälkWagenist: