"See võib tunduda kummaline," räägib H. Palamets Junior III auditooriumis aastal 2111, "aga aastal 2011 sõitsid kõik autodega, mis hävitasid töötamisel haruldasi naftaprodukte. Nende autode mootorid olid nii kuumad, et jahutusvesi peaaegu kees ning heitgaasid olid nii mürgised, et tapsid inimese ühe tunniga, kui see jäi töötava autoga samasse garaaži..."

13 september 2011

Laadimine

Algne plaan koostada ise 120V akupaki laadija kisub muutuma plaaniks kasutada iga aku jaoks eraldi laadijat. Probleemiks on, et kümnest akust koosnev akupatarei kipub jääma tasakaalustamatuks (erinevate kasutajate kogemuste põhjal). Mis tähendab akude ebaühtlast laadumist. Mis omakorda tähendab akude ebaühtlast kulumist. Mis omakorda tähendab läbisõidu vähenemist. Mis pole hea.
Rohuks selle vastu on üks variant kasutada balansseerimise sildasid, mis olemuslikult juhivad laadimise ajal akust natuke voolu mööda, ühtlustades igale akule langevat laadimispinget. Neid võib ka ise valmistada. Praktikas suurte laadimisvoolude korral ei pruugi 0,5 A suurusjärgus voolu mööda juhtivate balansisildade kasutegur piisavaks osutuda.
Teine variant on kasutada vähima akuüksusega, antud juhul iga 12V akuga ühendatud oma laadimisseadet. Probleemiks tekib laadijate mass kokku, seega on mõttekas kasutada vaid kergeid inverterlaadijaid. Need sellised, mis suudavad anda 15A ringis laadimisvoolu, kipuvad olema jaburalt kallid. Lisaks vajab enamus neist laadimise käivitamiseks nupu vajutamist. Laadimise alustamisel kümmet nuppu järjest näppida on eitamata tülikas. Otsingud jätkuvad.
Perspektiivsed laadijad:
Forex T1212
Forex DHC-SC212PE
Telwin T-Charge 26 Boost

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar