"See võib tunduda kummaline," räägib H. Palamets Junior III auditooriumis aastal 2111, "aga aastal 2011 sõitsid kõik autodega, mis hävitasid töötamisel haruldasi naftaprodukte. Nende autode mootorid olid nii kuumad, et jahutusvesi peaaegu kees ning heitgaasid olid nii mürgised, et tapsid inimese ühe tunniga, kui see jäi töötava autoga samasse garaaži..."

08 aprill 2012

Kellad

Igas projektis tekib tagasilööke, nii ka siin. Probleemiks kujunes odava digivoltmeetri kasutamine ampermeetrina, mõõtmisel üle šundi. Ei integreerinud näitu ära, loopis suvalisi numbreid ette. Probleemi lahendamiseks kasutasin veel odavamaid millivoltmeetreid, mis kummalisel kombel hakkasid adekvaatset näitu andma. Igaks juhuks sai kasutusele võetud ka klassikaline analoog ampermeeter, suur ja ilus, NOS otse 1970-datest, valmistaja General Electric. Nii et ampermeetreid on nüüd kaks. Digikelladest vasakpoolne on suure aku voltmeeter ja parempoolne ampermeeter.


Samas arenes uus probleem digivoltmeetriga - see näitab nüüd akupinget ainult siis, kui kiirendipedaali ei vajutata, st kui mootori kontroller ei tööta. Ilmselt püüab kontrolleri voolust häireid. Mõtlemise koht...

Õnnestus leida sobilik tahomeeter, mis näitab ka temperatuuri. Pöörete ja temperatuuri andurid tuleb sobitada mootoriga. Tahomeetri impulsilugemise hammasketta valmistamine võtab aega, juba kolmas nädal.

Kõik see tehnoloogia eesmise kapoti all:

1 kommentaar:

  1. Mis TÜV mehed ütlevad akude kinnituse paela kohta?
    On see piisav?

    VastaKustuta