Uudis ajalehest. Palang võis tekkida küll e-auto laadimisega seoses, aga võttes arvesse kus
see toimus - mingis vanas palkhoones - siis kahtlustaksin pigem vooluvõrgu
juhtmestikku. Omalgi oli päris alguses kogemus, kui ühendasin esimest korda 15m pika
laadimisjuhtme auto külge. Kiirelt tekkis huvitav aroom garaažis, selline uue
asja hais. Asja uurides leidus põhjuseks seesama 3x1,5 mm2 laadimisjuhe, mis
oli veel põrandal maas kenasti keras, oli teine täitsa tuliseks läinud
induktiivvooludest. Ei oleks osanudki sellist asja ette näha, võimsust oli
ju napilt 2,5kW taga, ehk veidi alla 12A voolu. Ei mõtle sellistele asjadele, kuna igapäevases elus ei teki selliseid situatsioone elektrijuhtmetega. Rääkisin hiljem tuttava elektrikuga, ta
ütles et praegune standard lubab juhtmel minna kuumaks kuni 90 kraadi,
täitsa uskumatu temperatuur tegelikult. Nüüd kerin järjekindlalt laadimisjuhtme alati täiesti lahti. Järvamaa mehel võis väga vabalt olla
sarnane situatsioon juhtmega, ega auto ei tea ju, et juhe keras või pooli
peal rullis on, või koguni seinas vanad peenikesed veneaegsed traadikesed, nõuab ikka oma jao voolu. Mitsudel on ka 13A laadimisvool, kusjuures see olla piiratud
vooluga versioon, sest Eesti võrgud ei kanna 16A välja.
Need kõmutajad, kes üritavad taas elektriauto teemal ilkuda - meenutage korraks, mitusada sisepõlemismootoriga autot on Eestis ära põlenud ja mis põhjustel? Sellised uudised ei ületa miskipärast isegi uudiskünnist.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar