"See võib tunduda kummaline," räägib H. Palamets Junior III auditooriumis aastal 2111, "aga aastal 2011 sõitsid kõik autodega, mis hävitasid töötamisel haruldasi naftaprodukte. Nende autode mootorid olid nii kuumad, et jahutusvesi peaaegu kees ning heitgaasid olid nii mürgised, et tapsid inimese ühe tunniga, kui see jäi töötava autoga samasse garaaži..."

21 november 2012

Esimene ohver

Uudis ajalehest. Palang võis tekkida küll e-auto laadimisega seoses, aga võttes arvesse kus see toimus - mingis vanas palkhoones - siis kahtlustaksin pigem vooluvõrgu juhtmestikku. Omalgi oli päris alguses kogemus, kui ühendasin esimest korda 15m pika laadimisjuhtme auto külge. Kiirelt tekkis huvitav aroom garaažis, selline uue asja hais. Asja uurides leidus põhjuseks seesama 3x1,5 mm2 laadimisjuhe, mis oli veel põrandal maas kenasti keras, oli teine täitsa tuliseks läinud induktiivvooludest. Ei oleks osanudki sellist asja ette näha, võimsust oli ju napilt 2,5kW taga, ehk veidi alla 12A voolu. Ei mõtle sellistele asjadele, kuna igapäevases elus ei teki selliseid situatsioone elektrijuhtmetega. Rääkisin hiljem tuttava elektrikuga, ta ütles et praegune standard lubab juhtmel minna  kuumaks kuni 90 kraadi, täitsa uskumatu temperatuur tegelikult. Nüüd kerin järjekindlalt laadimisjuhtme alati täiesti lahti. Järvamaa mehel võis väga vabalt olla sarnane situatsioon juhtmega, ega auto ei tea ju, et juhe keras või pooli peal rullis on, või koguni seinas vanad peenikesed veneaegsed traadikesed, nõuab ikka oma jao voolu. Mitsudel on ka 13A laadimisvool, kusjuures see olla piiratud vooluga versioon, sest Eesti võrgud ei kanna 16A välja.


Need kõmutajad, kes üritavad taas elektriauto teemal ilkuda - meenutage korraks, mitusada sisepõlemismootoriga autot on Eestis ära põlenud ja mis põhjustel? Sellised uudised ei ületa miskipärast isegi uudiskünnist.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar