"See võib tunduda kummaline," räägib H. Palamets Junior III auditooriumis aastal 2111, "aga aastal 2011 sõitsid kõik autodega, mis hävitasid töötamisel haruldasi naftaprodukte. Nende autode mootorid olid nii kuumad, et jahutusvesi peaaegu kees ning heitgaasid olid nii mürgised, et tapsid inimese ühe tunniga, kui see jäi töötava autoga samasse garaaži..."

02 juuni 2012

Energiakulu

Väike energiakulu arvestus, amatöörlikest mõõteseadmetest tingitud lõtkuga muidugi:
Mõõtmise tingimused:
Akud sõidueelselt 100% laetud.
Sõidetud distants (100% linnasõit): 13,3 km
Sõitmise ajal oli sekundaarsete tarbijate osakaal minimaalne - LED päevasõidutuled, kütet ei kasutatud, piduri- ja suunatulede kasutamine vastavalt vajadusele. Töötas mootori jahutusventilaator võimsusega 20W. Kokku 12V süsteemi tarbimine ca 60W jooksvalt. Sõidustiil - säästlik.
Akud sõidujärgselt uuesti vooluvõrgust 100% täis laetud.
Peale sõitu vooluvõrgust laaditud energiahulk: 2,13 kWh
Energiakulu: 160,15 Wh/km

Seega 1 kWh energiaga pääseb 6,24 km kaugusele. Mis teeb omakorda 100 km läbimiseks vajalikuks energiahulgaks 16 kWh. Mis on täna EE kWh hind, on raske üheselt määratleda, kasutusel on erinevad hinnapaketid. Teatud allikatest pärit info alusel võib siis oletada, et elekter maksab 9,46 eurosenti kWh koos võrguteenuse ja kõigi maksudega (28.05.2012). Võtteks viidatud hinna arvestuse aluseks, teeb siis 100 km läbimiseks vajaliku energia hinnaks €1,69.
Siit viktoriini küsimus: mitu liitrit bensiini saab sama raha eest, kui liiter maksab täna €1,359? Ja kui kaugele saab selle bensiinikogusega sõita, kui auto tarbib näiteks 8L/100 km?

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar