"See võib tunduda kummaline," räägib H. Palamets Junior III auditooriumis aastal 2111, "aga aastal 2011 sõitsid kõik autodega, mis hävitasid töötamisel haruldasi naftaprodukte. Nende autode mootorid olid nii kuumad, et jahutusvesi peaaegu kees ning heitgaasid olid nii mürgised, et tapsid inimese ühe tunniga, kui see jäi töötava autoga samasse garaaži..."

10 september 2011

Saabusid akud

Saabusid akud. Trojan T-1275 tüüpi. 39 Wh/kg. See on golfiauto käitamiseks mõeldud mudel, seega sobiv elektrisõidukile. Suisa ootamatult kärmesti saabusid, nädalaga. Tarnijaks Renovaar. Kuigi akud on tehases elektrolüüdiga täidetud, arvas ajudega akulaadur, et laengut on neil kõigil keskeltläbi ainult 60%. Toodetud USA-s, ilmselt pika-pika kaarega Eestimaale saabunud ja teel olles laeng ära nõrkenud. Saab neid nüüd siis hakatuseks ükshaaval järjest laadida.
Esmased mõõtmised andsid tulemuseks, et akud mahuvadki auto sisse kenasti, planeeritud viisil: 7 tk tagapingi kohale ja 3 tk ette bensiinipaagi asemele. Kaalujaotus peaks sedasi jääma üsna samaks, mille Ferdinand on projekteerinud Põrnikale tagaveolisele ideaalse 60:40 suhtena taga/ees.
Konkureerivateks akude valimisel olid peamiselt Boschi ja Hawkeri omad, kuid mõlemad jäid kõrvale liiga suurte mõõtmete poolest sama mahtuvuse juures: ca 51 cm pikkust Trojani 33 cm vastu. Hawker kaalus ka oluliselt rohkem, 43 kg vs. Trojan 37 kg. Lisaks Trojan väidab, et nende akud on sama mahutavuse juures mõõtmetelt väiksemad tänu T2 tehnoloogia kasutamisele. Mis näib peamiselt koosnevat pliile antimoni lisamisest ja tugevdatud akuplaatide vahelistest separaatoritest. Lisaks salajase Alpha Plus® Pasta kasutamine, mis oma kohalolekuga pidada võimendama elektrokeemilisi protsesse. Vaatamata kõigele loodame parimat :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar