"See võib tunduda kummaline," räägib H. Palamets Junior III auditooriumis aastal 2111, "aga aastal 2011 sõitsid kõik autodega, mis hävitasid töötamisel haruldasi naftaprodukte. Nende autode mootorid olid nii kuumad, et jahutusvesi peaaegu kees ning heitgaasid olid nii mürgised, et tapsid inimese ühe tunniga, kui see jäi töötava autoga samasse garaaži..."

01 september 2011

Tehnika

Väike võrdlus paari tööstuslikult toodetava elektromobiiliga: kirgi küttev Mitsubishi i-Miev ja veidi rohkem automoodi Nissan Leaf.

Zummi planeeritud näitajad:
- akupaki mahtuvus, tüüp, tööpinge, mass, hind: 18 kWh plii, 120V, 380 kg, €2517.
Mitsubishi i-Miev: 16 kWh Li-ion, 325V, 220 kg, €15715.
Nissan Leaf: 24 kWh Li -ion, 360V, 300 kg, €8572.

- mootor: DC 12 kW nominaal / 46 kW max @ 97 Nm.
Mitsubishi i-Miev max 47 kW @ 180 Nm
Nissan Leaf max 80 kW @ 280 Nm

Muide, nendegi väheste Internetist kaevatud näitajate peale hakkas mul tekkima imelik tunne nende otsustajate suhtes, kes valisid i-Mievi Eestisse sobivaimaks elektrisõidukiks...

2 kommentaari:

  1. Nagu juba aru on saada, siis polnud siin i-Miev valikul väga kobiseda. Kui ikka saastekvoodid Mitsule müüdi, ega siis Teslat selle eest ju ei pakuta.

    VastaKustuta
  2. Saastekvoodid oleks võinud müüa parema auto tootjale. Praeguseks on selline mulje, et seda isegi ei üritatud. Paremaks autoks on ilmselgelt Nissan Leaf. Samas hinnaklassis auto kui i-Miev, kuid märksa asjalikum.

    VastaKustuta