"See võib tunduda kummaline," räägib H. Palamets Junior III auditooriumis aastal 2111, "aga aastal 2011 sõitsid kõik autodega, mis hävitasid töötamisel haruldasi naftaprodukte. Nende autode mootorid olid nii kuumad, et jahutusvesi peaaegu kees ning heitgaasid olid nii mürgised, et tapsid inimese ühe tunniga, kui see jäi töötava autoga samasse garaaži..."

10 veebruar 2012

Mõni mõte

Lähedal asuva sotsiaalse hoone õuel seisab kaks tükki iMiev marki sõiduriista. Iga päev vaatan neid ja tuleb mõtteid. Mõtete eest pole me keegi kaitstud. Masinad seisavad. Enamuse ajast seisavad. Juhe seinas, mis on iseenesest loogiline - elektriauto ei pargi, vaid laadib.
Masinate seismine aga tekitab küsimusi - et miks seisavad. Esimene arvamus: külm on, sellepärast seisavad. Aga mis on siis viga, kui külm paneb elektriauto seisma? Masinad on lumekihi all, kuigi juhtmed on seinas. Salongis pole ilmselt puhurit ega muud võrguvoolul toimetavat soojendit. Kas ka akudel soojendus puudub, on teadmata. Kui nüüd on selline olukord, et akud on külmad ja salong ka maha jahutatud, siis on selge, et sellise elektriautoga kaugele ei sõida. Samas - aga juhe on ju seinas - võiks olla paigaldatud akudele soojenduselemendid. Ja salongile eelsoojendus. Nimetame seda tagasihoidlikult "põhjamaa paketiks", miinimumversioonis. Need paar pisikest lisa muudaks nende autode kasutamise kohe hoopis teise kvaliteeti. Kui selliste pisemate lisade pealt on koonerdatud, näiteks mingil riigihankelisel põhjusel (riigihange peab olema teadupoolest alati kõige odavam), siis on see juba kuritegelik, lasta kallitel masinatel vedeleda. Masinatel, mis on soetatud säästmise eesmärgipärasusel.
Teine arvamus, miks masinad seisavad: neid ei ole reaalselt tarvis. Selline kallite, samas mittevajalike masinate asjata riiklik vägisi soetamine kvalifitseerub ka sinna kuritegelikkuse poolele.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar