"See võib tunduda kummaline," räägib H. Palamets Junior III auditooriumis aastal 2111, "aga aastal 2011 sõitsid kõik autodega, mis hävitasid töötamisel haruldasi naftaprodukte. Nende autode mootorid olid nii kuumad, et jahutusvesi peaaegu kees ning heitgaasid olid nii mürgised, et tapsid inimese ühe tunniga, kui see jäi töötava autoga samasse garaaži..."

19 november 2012

Akude soojendus 2

Vastupidi laialt levinud väärarvamusele ei takista külm ilm mingil moel elektriauto käivitamist. Pikalt külmas seisvad akud aga jahtuvad küll, keemilised reaktsioonid nendes aeglustuvad ja energia saadavus halveneb. Seega pole paha mõte akusid soojendada. Laadimise ajal soojenevad akud ise ka paari kraadi võrra, aga kui akud saavad täis ja kätte jõuab hoolduslaadimise tsükkel, siis akud enam juurde ei soojene, pigem hakkavad tasapisi jahtuma. Nagu eelnevalt kirjeldatud, on nüüd aeg akusoojendajal sisse lülituda.
Möödunud nädalavahetusel valitsenud suht stabiilse +3⁰C juures õues seisnud autol sai häälestatud akude soojendajaid. Eesmiste akude termomeeter näitas +15⁰C peale 2 ööpäeva hoolduslaadimises olemist. Salongiakude termomeeter +14⁰C. Salong ise oli ka +14⁰C peale ette soojendatud, klaasid puhtad ja sõitma hakates soojenes salong kiirelt gaasiküttele seadistatud +18⁰C juurde. Seega süsteem toimetab.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar