"See võib tunduda kummaline," räägib H. Palamets Junior III auditooriumis aastal 2111, "aga aastal 2011 sõitsid kõik autodega, mis hävitasid töötamisel haruldasi naftaprodukte. Nende autode mootorid olid nii kuumad, et jahutusvesi peaaegu kees ning heitgaasid olid nii mürgised, et tapsid inimese ühe tunniga, kui see jäi töötava autoga samasse garaaži..."

10 november 2012

Akude soojendus

Eelmiseks ööseks kehtestatud -5⁰C juures õnnestus esimest korda reaalselt katsetada eesmiste akude soojendamise süsteemi. Soojendi on teadupoolest kombineeritud põrandaküttekaablist ja metallplaadist ning asub akude all:
Hommikuks näitas eesmiste akude termomeeter +14⁰C, milline temperatuur oli ka seadistatud termostaadile. Samas oli salongiakude kastis termomeetri näit +9⁰C. Salongi seekord ei soojendatud muud moodi, kui ainult akulaadijate jääksoojusega. Nii et eesmiste akude soojendaja toimib. Salongi tuleb paigaldada tagasi suveks eemaldatud väike auto soojapuhur, mis annab salongiakudele sooja laadimisprotsessi lõpus, kui laadijad toimetavad juba jahedalt. Samas hoiab puhur aknaklaasid jääst puhtad, ei pea enne sõitu kraapima.
Siiski oli ilma lisapuhurita salongis temperatuur parajalt plussis ja aknad praktiliselt jääst vabad, samas kui kõrval parkiva auto klaasid olid paksu jääkorra all.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar